Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Ένα ποίημα της Βισλάβα Σιμπόρσκα που μου άρεσε


Τίποτα δεν είναι δώρο


Τίποτα δεν είναι δώρο, όλα βασίζονται στο δάνειο.
Πνίγομαι στα χρέη ως στ’ αυτιά μου.
Θα πρέπει να πληρώσω για τον εαυτό μου
με τον εαυτό μου,
να παραιτηθώ απ’ τη ζωή μου για τη ζωή μου.
Να πως έχουν κανονίσει τη συμφωνία:
μπορώ να επανακτήσω την καρδιά,
το συκώτι επίσης
και το κάθε μου δάχτυλο στο χέρι και στο πόδι.
Πολύ αργά για ν’ ακυρώσω τους όρους,
τα χρέη μου θα ξεπληρωθούν
και θα με γδύσουν απ’ το δέρμα μου
ή, για την ακρίβεια, θα με γδάρουν.
Κυκλοφορώ στον πλανήτη μας
σ’ έναν συνωστισμό από άλλους χρεώστες.
Μερικοί είναι σαμαρωμένοι το φορτίο
της εξόφλησης για τις φτερούγες τους.
Άλλοι, θέλοντας και μη,
έχουν να δώσουν λογαριασμό
για το κάθε φύλλο τους.
Κάθε ιστός μέσα μας βρίσκεται
στη στήλη της χρέωσης.
Ούτε ένα πλοκάμι ή ένα βλαστάρι
πρόκειται να διατηρηθεί.
Η απογραφή, μ’ άπειρες λεπτομέρειες,
υποδηλώνει ότι θ’ απομείνουμε
όχι μόνο μ’ άδεια χέρια
αλλά ακόμα και χωρίς χέρια.
Δεν μπορώ να θυμηθώ
που, πότε και γιατί
επέτρεψα σε κάποιον ν’ ανοίξει
αυτόν τον λογαριασμό στ’ όνομα μου.
Αποκαλούμε τη διαμαρτυρία για όλ’ αυτά
ψυχή.
Και είναι το μόνο κονδύλι
που απουσιάζει απ’ τη λίστα.

2 σχόλια:

Μαρία Λαμπροπούλου είπε...

!!!!!!!! Δεν έχω σχόλια!!! θέλω να στα πω από κοντά.....

Ανώνυμος είπε...

Καν' το σαν γυναικολόγος.


Μη φορτώνεσαι την ευθύνη τηςαυτοδυναμίας. Είναι δικό τους πρόβλημα. Ας το λύσουν μόνοι τους. Εσένα ποιός σε βοηθάει να λύσεις τα προβλήματα της δουλειάς σου;
Άκουσέ με. Ψηφίζω και γω σαν εσένα. Και ...το βλέπω περίπου έτσι: Να μη συγκεντρώσουν ικανές έδρες. Άφησέ τους έστω και για λίγο καιρό άνεργους. Να καταλάβουν πως ζει ο υπόλοιπος κόσμος. Μιλάνε για ανεργία σαν να παίζουν "κινο". Μιλάνε μόνο για αριθμούς. Σε έχουν γραμμένο κανονικά.
Ηρθε η στιγμή να τους πνίξεις με την αγανάκτησή σου. Είσαι έτοιμος; Η χώρα βρίσκεται ξαπλωμένη μπροστά σου με ανοιχτά πόδια. Κάν' το σαν γυναικολόγος λοιπόν. Βάλε το ξέστρο και μην αφήσεις να γεννηθεί το πασόκ του Βενιζέλου. Κάνε την απόξεση τώρα. Κάνε την έκτρωση - όπως τη λες στην δική σου γλώσσα- και σταμάτα το κακό τώρα που είναι μικρό. Γεννήθηκαν αρκετά πασόκ και κανένα δεν νοιάστηκε για σένα . Τα ξέρεις τώρα πως είναι αυτά τα πράγματα. Τα έχεις βιώσει βαθειά μεσ' το πετσί σου.
Τώρα με ρωτάς τι να κάνεις με το Σαμαρά; Να σου πω. Ο Σαμαράς προέρχεται από μικρό κόμμα ,όμως κι αυτός ετοιμάζει μια ΝΔ που δεν μπορεί να ξεφύγει απο τα προηγούμενα αδέρφια της ( την ΝΔ του Μητσοτάκη και την ΝΔ του Καρμανλή του μικρού ) . Τον αφήνω στην κρίση σου το Σαμαρά.
Και πάμε στα μκρά κόμματα. Ψήφισε όποιον θες απο τους μικρούς . Δεν θα κυβερνήσει κανείς απ' αυτούς. Απλώς θα κάνουν τη ζημιά. Θα αφήσουν αυτούς τους ανάλγητους τύπους που κυνηγάνε επίμονα το έπαθλο του ανθελληνισμού ...άνεργους.
Γίνεται να έχουμε ακυβερνησία για ένα 6μηνο; να τους τελειώσουν τα χρήματα και να μη μπορούν να πληρώσουν τη ΔΕΗ , το χαράτσι , τα κοινόχρηστα;
Φίλε μου δεν είμαι επαναστάτης. Έχω κάνει λίγα μαθήματα γυναικολογίας όταν ήμουν φοιτητής. Δοκίμασέ το και θα δεις. Θα πετύχει σου λέω . Καν' το σαν γυναικολόγος. Κι όταν περάσει η αναισθησία να το ξέρεις πως θα πονέσουν πολύ .


http://logicomix.wordpress.com